onsdag 24. februar 2010

Grubler

Jeg grubler egentlig ganske mye iløpet av en dag. Tankene vandrer fritt hit og dit. Kan man finne en mening med det eller det?! Spesielt om kvelden/natten begynner tankene å vandre. Noen ganger kommer man frem til noe man liker, eller noe man ikke liker. Jeg liker forsåvidt å tenke. Det setter ting i perspektiv og kanskje ser man flere sider av en sak. Om nettene er man faktisk ganske kreativ. Man har ro rundt seg, og sitter alene med tankene sine. Tekstene jeg skriver er som regel på nettene og er som regel da jeg tegner, eller redekorerer rommet mitt, eller finner på å gjøre noe annet kreativt. Jeg liker natten. da har man tid for seg selv, uten å tenke på alt man skal igjennom iløpet av dagen. Det er ikke noe stress. Man kan bare sitte/ligge å gruble over akkurat det man vil eller trenger. Hvor ofte ligger vi ikke alle og tenker på dagen, på noen vi er glad i, noen vi er sinte på, noe vi ønsker oss, noe vi er skuffet over eller andre ting før vi sovner? Jeg klarer sjeldent å gå til sengs og bare sovne. Da skal jeg være rimelig utslitt. Som regel blir jeg liggende en god stund å bare tenke på livet.

Ligger du å grubler før du sover?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar