onsdag 20. januar 2010

Fasinerende men skremmende!!







Jeg har alltid syntes at naturen kan være svært fasinerende. Ser på hvordan orkaner, tornadoer, jordskjelv, oversvømmelse, tsunamier, vulkanutbrudd etc kan ødelegge så sinnsykt mye. For ikke lenge siden har jo det fryktelige jordskjevlet på Haiti som var det kraftigste på over 200 år! Det målte 7 på richters skala, og tenk på alle de som er døde. Vi kan jo også huske tilbake på orkanene som har herjet i USA. Naturkatastrofene slår til ofte over hele verden. Kraften fra naturen er ganske så fasinerende å se på, men med skremmende resultater!! Dessverre krever jo disse katastrofene liv:/ Er en liten tankevekker å se på bilder og klipp fra disse katastrofene og se hvor mye skade de gjør. Vi er heldige som bor her i Norge og er mye mindre utsatt for orkaner, flodbølger etc. Selv om menneskene forbreder seg på katastrofene ved å bygge sikkerhetsrom etc. så kan man ikke alltid overleve alikevel:/ Jeg har nesten opplevd en orkan selv da jeg var i Miami . Min pappa og jeg var i Miami, Florida da orkanen Wilma nærmet seg. Hele Florida ble evakuert og vårt fly var en av de siste som fikk ta av før alt ble stengt. Det regnet som jeg aldri har sett før og det begynte å bli en kraftig storm ute. Jeg var redd og er glad for at jeg slapp å oppleve orkanen og kom meg hjem i sikkerhet. Her er noen klipp fra den mektige naturen! Legger også med klipp fra orkanen Wilma som jeg heldigvis slapp å møte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar